I GOT MY FIRST SAMAN

by - 22:19

Assalamualaikum

Last semester's pic.
The second semester already started! For the past 3 weeks, I wasted my time. I don't even know what I had done in my life. What I'm really sure about is it was not a productive lifestyle. But alhamdulillah, I managed to achieve my goal during semester break to cover new songs (guitar). I learned Hanya Rindu (Andmesh Kamaleng), Memories (Maroon 5) and Cinta Luar Biasa (Andmesh Kamaleng). Before this, I already learned Sebiru Hari Ini and Sahabat (Najwa Latif). So yeah, I'm quite proud of myself because I learn to play guitar on my own. 

Ekceli aku nak speaking dalam entry kali ni sebab untuk sem 2 ni aku ada subject English. Konon-konon nak enhance lah. Tapi tak puas lah pula HAHAHA. 

================================================

Aku balik ke CFS dengan semangat yang baru, berkobar-kobar nak dapatkan 4 flat untuk semester kedua sebab semester pertama aku tak dapat capai 4 Flat tu. Tapi Alhamdulillah gaissss aku dapat Dean Lists. T^T Untuk semester pertama aku dapat pointer 3.81 which I don't expect at all! Alhamdulillah. 

Nak dijadikan cerita, aku pergi dekat Mahallah Office (Office asrama) sebab nak ambik kunci bilik. Aku pun tandalah tangan dekat buku check in. Tetiba aku terperasan, dekat hujung nama aku ada tertera 'saman'. CUAK KAU TAHU. Ligat otak aku fikir kesalahan apa yang aku buat. Aku pun tanyalah akak yang kerja kat office tu. Sekali dia bagi aku saman betul-betul! HUHUHUHU 

Alkisahnya aku tinggalkan iron aku dekat bawah katil. Dekat IIUM ni kena register semua electrical appliances. Tapi ada had quantity nya. Kalau untuk iron, hanya dua iron je yang boleh guna. Maksudnya satu bilik dapat dua stiker je untuk iron. Aku tak dapatlah stiker tu sebab rumet aku lagi dua orang dapat stiker for iron. Masa balik cuti haritu diaorang buat spotcheck. Memang kena lah aku. HUHUHU Aku memang nak bawak balik iron tu sebelum balik KL, tapi aku dah bawak banyak sangat barang and I thought it is okay to leave it as long as I don't  use it! Tapi itulah nasib aku. 

Keesokan harinya aku buat appeal, dengan harapan dapatlah kurangkan saman aku tu. Kau tahu sekali saman berapa? RM50 BHAI! Mana tak kecutttt. Dompet pon memang sedia kecuttt. Lagi nak bayar saman?! Aku pun jumpalah Principal, bagi keterangan, cerita bagai. And Alhamdulillah gaisss aku tak payah bayar langsung!! T^T Principal just bagi aku warning. Bersyukur betul aku. Thank you Principallll!!

=======================================

How's my life for now?

The first day of lecture, semua kelas lecturer tak masuk. Paling lawak, satu subjek tapi ada dua kali session and both session takde lecturer yang masuk. Aku rasa macam wasting time gila, wasting my energy, aku bosan gila sampaikan nak tidur pon dah bosan since aku asyik tidur je. Betapa teruknya kebosanan yang melanda aku. Second day of lecture, things getting better. Lecturer dah menunjukkan kelibatnya. hahaha. And also dah start untuk belajar. So, I believe that the hectic days will come bila-bila masa je. HAHAHA



So, tu jelah aku nak story.


You May Also Like

0 comments