MY 2020 RESOLUTIONS

by - 16:54

Assalamualaikum

gugel
Alhamdulillah, masih dapat hidup di abad dan tahun yang baru. Jadi, macam mana dengan target tahun lepas korang? Berjaya tak nak capai? hihihi.. Yang berjaya capai tu tahniah, yang tak berjaya tu jangan risau. Kita bawak ke tahun ni. haaaa eleh, macam tak biasa. Goal nak kurus-kurus tu sentiasa dibawak ke tahun berikutnya sebab tak bergerak dari tahun yang lepas. 😆 Aku pon macam tu. Jangan risau, kerana anda tidak keseorangan! HAHAHA 

Sejak aku dah bergelar seorang pelajar universiti (ecehhh foundation baru), aku rasa dalam setahun tu macam beberapa  kali 'tahun' yang baru. Sebab setiap semester aku akan ada semangat yang baru. Haa gituh. Bila dah mula minggu-minggu yang menyesakkan jiwa dan mental, mulalah hati ni berbisik "cepatlah habis sem ni." Ada yang macam aku tak? 

================================

These are my resolutions/goals in 2020.

  1. Read the Quran, Ma'thurat and Almulk everyday
  2. Love my self
  3. Dean's List throughout Foundation year
  4. Get into Kuliyyah in IIUM Gombak
  5. Workout for at least once a week
  6. Gain a higher profit (my business)

Very simple goals and not that much. I hope that I can achieve most of the goals for 2020. Insyaallah and Hwaiting! Thank you for your time. Do comment below and share your resolutions for 2020 💝  

Dunia akan sentiasa ada cabarannya. Pasti hati akan merasa luka, sakit, berat dan tertanggung. Just remember that dunia bukan syurga. Dunia ialah penjara untuk mereka yang bergelar manusia. Dunia ialah ujian. Teruskan bersabar dan berdoa bilamana ujian itu tiba. Trust Him 100%.

You May Also Like

0 comments