MOVIE REVIEW: ALIVE

by - 22:56



SINOPSIS

Joon Woo ni ialah seorang gamer. Pada suatu hari, bila dia bangun daripada tidur, dia dapat tahu ada satu virus yang misteri sedang menular di seluruh Seoul dengan begitu pantas! Virus yang membuatkan manusia menjadi cannibal, bertindak ganas. Senang cerita, jadi zombie lah! Disebabkan penularan yang sangat cepat dan dahsyat, akhirnya dia terperangkap di dalam apartment dia sendiri. Nak keluar tak boleh sebab zombie ada di mana-mana termasuklah hallway di apartment. Berbekalkan sumber makanan dan minuman yang terhad, tanpa cellular data, Wi-Fi, texting, atau phone calls.  dia dan Yoo Bin (2nd Main Role) perlu teruskan hidup dan survive. 


BARISAN PELAKON


GENRE
Drama, Horror, Adventure

PERSONAL RATE
⭐⭐⭐⭐/5


TRAILER



If you like Train to Busan, you'll definitely love this! It feels like it is a continuation of Train to Busan but at a different situation and place. Zombie dia lebih kurang sama macam zombie Train to Busan. Laju. Cuma kalau tak silap aku, zombie Train to Busan dia tak boleh nampak. Kalau Zombie Alive ni dia boleh nampak dan dengar. 


Dalam cerita ni, ada juga disebutkan yang ada sesetangah orang fikir yang zombie ni masih manusia tapi dia sakit. Personally, kalau aku dalam movie tu aku takkan fikir macam tu. Aku anggap semua dah mati dan bertukar menjadi monster and it's okay to kill them untuk kita survive. Hahahaha.

Apa yang aku paling suka dalam movie Alive ni ialah, dia punya situasi dan tempat. Aku duduk kondominium. Jadi, aku pun terfikir juga, macam mana nak survive bila something like this happen? Dalam movie ni, dia akan tunjuk, macam mana diorang survive untuk teruskan hidup bila terkurung di dalam apartment dengan bekalan makanan dan minuman yang terhad. There's also this one scene where the main character, Oh Joon Woo, try to kill himself. Adalah kata-kata inspiring sikit dalam movie ni masa dia nak suicide tu.






Part yang tak best? Everything is okay except for the ending.

BLOOPERS AHEAD!

Dia macam, adalah satu keajaiban tiba-tiba ada askar daripada bawah terbang ke atas guna helikopter and shoot all the zombies + selamatkan diorang berdua. Waktu tu diorang dekat atas bumbung sebab sebelum tu diorang dengar bunyi helikopter. Masa dah sampai dekat bumbung tu helikopter semua dah pergi. Zombie semua lari ke arah diorang and at that time diorang macam dah hopeless gila. Suddenly, out of nowhere a helicopter shows up! Haha. Aku rasa macam, wow. Kalau real life tu memang dah mampus dah. Hahahaha. Overall, it's a good movie. Tak touching sangat macam Train to Busan tapi still enjoy! 💖 Recommended. 

You May Also Like

1 comments

  1. Maklumat yang sangat berguna.


    Saya seorang blogger baru, saya ingin memberikan maklumat pada waktu wabak seperti ini kita diharapkan dapat bekerja dari rumah.
    Berdasarkan pengalaman baru-baru ini, saya menggunakan aplikasi Zoom untuk terus berhubung dengan rakan, saudara, keluarga dan pensyarah.
    Anda boleh memuat download zoom free di laman web ini https://www.downloadzoomfree.com/

    ReplyDelete