ANNOUNCEMENT ON BIRTHDAY GIVEAWAY

by - 13:00

 


Assalamualaikum

    Alhamdulillah. Segmen giveaway pertama aku telah pun berakhir semalam. Malangnya, ia tidak mencapai sasaran yang diimpikan. Sebelum ni, aku pernah buat segmen juga. Segmen bloglist dan ramai yang join. Aku dapat capai 30 lebih orang. Tapi kalini, aku cuma berjaya dapat 15 orang. Tapi aku dapat sesuatu daripada kegagalan aku yang kali ini. 

    Aku sedar yang kita tidak boleh mengharapkan untuk orang approach kita dahulu. Dalam erti kata lain, kau telah tunjukkan apa yang kau ingin tawarkan, tapi kau hanya berdiam dan hanya menunggu untuk orang datang dekat kau hanya dengan apa yang telah kau tunjukkan tadi. You should do more than that. Approach them first. Contoh dalam kes giveaway ni, pergilah singgah blog orang lain. Comment pada posting orang lain dan inform mereka tentang segmen yang kau sedang jalankan. Bukan mereka tak mahu join, tapi mungkin berita itu tidak sampai. Aku teringat ladyboss business online aku ada sebut, "cari customer. Jangan harapkan customer untuk approach kita dulu". Bukan aku tak faham apa yang dinasihatkan, tapi sekarang, nasihat itu menjadi lebih jelas apabila aku mula sedar dan telah ada pengalaman mengenainya.  

    Seperkara lagi yang aku perasan ialah, masa segmen yang sangat pendek. Alkisahnya, aku mengambil masa yang sangat lama untuk berfikir sama ada nak buat ataupun tidak segmen ni. Aku juga berpendapat yang kalau dapat letakkan tarikh akhir segmen pada tarikh lahir aku, segmen ni akan jadi lebih bermakna. Tapi bila fikir balik, takde beza apa sangat pon kalau tarikh akhir tu bila-bila. Aku rasa keberangkalian untuk dapat lebih banyak penyertaan itu ada kalau aku panjangkan lagi segmen ni. *sigh. Apa-apa pun, pengalaman ni banyak mengajar aku.  

    Anyways, tanpa melengahkan masa lagi, here's the announcement! 

    Walaupun aku tak dapat nak bagi hadiah yang aku janjikan, aku rasa sangat-sangat terharu pada semua yang support segmen giveaway pertama aku ni 😭. Jadi, aku akan masukkan semua bloggers yang join untuk giveaway kali ini dalam bloglist aku untuk tahun 2021. Also, of course I will follow all of them.💕 Terima kasih banyak ya!


BLOGLIST 2021

  1. pemudattbc.blogspot.com
  2. adindabaizuramazlan.blogspot.com
  3. itsthesuraya.blogspot.com
  4. zieyaweasley.blogspot.com
  5. www.aienienka.com
  6. www.alienoren.com
  7. www.travelogsyuhadasalleh.com
  8. www.siinurul.com
  9. www.shikinrazali.com
  10. ikashoid.blogspot.com
  11. naimyart.blogspot.com
Ha! Tunggu apa lagi, singgahlah blog mereka pula 🙈💕

Instagram: @blog.nasihattermasyhur


























You May Also Like

10 comments

  1. Thank you seha anjurkan giveaway. Kita pun lambat tahu sebab tak perasan langsung giveaway ni. Tup tup nak habis. Takpe boleh ditambahbaikkan pada masa akan dtg. Chaiyokkkk

    ReplyDelete
  2. Dan thank you for insert my blog in the bloglist and the follow back. Really appreciate it🤗

    ReplyDelete
  3. Terima kasih sis kerana sudi letak jurnal akak dalam bloglist awak.. Insha Allah next time jika ada segmen/giveaway lagi yang awak anjur, akak akan join jika berkesempatan..😊

    ReplyDelete
  4. Terima kasih. Jangan risau di dalam bloglist 2021 anda adalah komentar tegar akan selalu singgah blog anda. Terus berkarya ya.. :)

    ReplyDelete
  5. Alhamdulillah.. It's okay.. It's a good experiences.. Hehe.. Keep on writing sis.. Semoga dimurahkan rezeki selalu 💕

    ReplyDelete
  6. saya baru nampak post giveaway tu. dah tamat rupanya.. insyaAllah kalau ada GA lagi, saya akan join...

    btw, done follow blog awak..

    ReplyDelete
  7. number 4 in the list :)

    thank you :)

    ReplyDelete
  8. saya senanya nak join..lepas tu lupa mana saya nampak GA ni..takpela bukan rezeki...
    apa pon ,jom join GA saya..

    https://nasuha-itsmyessay.blogspot.com/2021/02/giveaway-vektor-20-by-cuya.html

    ReplyDelete
  9. Salam kenal!

    Pasal ini, mungkin lepas ini tempohnya boleh diperpanjang sikit lagi. Apapun, anggap ia sebagai satu pengalaman yang menarik. Jangan putus asa dan teruskan semangat berblogging ya!

    ReplyDelete