MENTALLY PROBLEM

by - 11:17

Hey.

I don't feel right today. My day feel very dark and sad because of something small. I hate that.



I always have this kind of problem like every single day.


Aku tak tahu samada ada orang yang macam aku, atau hanya aku je yang macam ni. Dari awal lagi, dalam diri aku macam ada 3 orang yang hidup yang muka macam aku. creepy huh? The first person is me myself. The core one. The other one is my angel. Dialah yang sentiasa mengajak aku buat benda yang baik and most of the times not to hurt others feeling. Tapi dialah yang selalu buat diri aku sakit sendiri and overwhelmed. Yang terakhir sekali is my devil-but-not-that-evil. Aku cakap macam tu sebab dia akan kata "lantaklah apa orang tu nak rasa, asalkan kau tak sakitkan diri!" See? Dia jaga aku untuk rasa tak sakit. And that's why aku kata dia tak jahat mana.

Kalau apa-apa yang berlaku dalam hidup aku, diorang akan interfere dan aku akan sentiasa bergelut untuk memilih jalan mana yang betul. I don't want to hurt others but I don't want to hurt myself either! But most of the time, I'll hurt myself because I think it's better than I hurt others feeling. But then I regret. Then I would be okay back. Faham tak? Aku dah penat nak rasa sakit ni sorang-sorang.

Ada orang pernah kata, jangan terlalu baik. Aku tak faham pun mula-mula. Dia kata, kalau dah tahap sampai sakitkan diri sendiri itu dah baik sangatlah tu. Tapi aku rasa aku dah faham kot sekarang.

Kalau bendalah tu buat aku sakit, luahkan tapi ayat tu jangan terlalu ikutkan perasaan sangat. Luahkan dengan ayat yang elok-elok, berterus terang dan pada waktu yang aku rasa sesuai.

Jujurnya, aku takutkan masa hadapan. Kerana pilihan pada masa ini, akan menentukan masa hadapan aku. Baik atau buruk akan ditentukan dengan pilihan aku masa ni. Sakitkan diri, atau berterus terang?




What would you do?


You May Also Like

2 comments

  1. I feel you. Please just do what you think is what's best for you. It's okay to be selfish sometimes. We deserve to feel what we feel and do what we wanted to do. I hope you'll stop hurting yourself.

    ReplyDelete