WELCOME TO THE ADULT CLUB! OFFICIALLY 18 !!

by - 12:32

Assalamualaikum


21 Februari 2001

Maka terlahirlah aku, iye di dunia ini. Aku sebenarnya rasa tak perlu pun cerita benda ni tapi aku bosan. 😭😭😭 Malam tu, i mean jam 12 malam, aku mula syahdu sorang-sorang sebab aku rasa macam, sedihnya birthday aku tahun ni sebab takde siapa yang wish aku tepat jam 12 malam. Gedik betul HAHA. Lagi-lagi kita mengharapkan orang yang kita sayang akan wish kita. Tapi malangnya, aku tak tahu kenapa semua orang ngantuk sangat malam tu!! Tinggallah aku sorang-sorang tak boleh tidur, melayan perasaan bersama juraian air mata yang macam.. aku tak tahu nak kata apa. Efek dia pagi esoknya macam nak bengkak mata aku. 

Esok paginya, aku tak tidur lepas subuh sebab aku ada mission penting pagi tu. Mission apa?? Adalah y'alls sibuk je. Aku buka laptop, buat kerja marketing sikit lepastu capai fon. Ting! Satu mesej masuk. My first wish that day! Daripada kawan kisas aku. Alkisahnya aku tak rapat sangat pun dengan dia. Maka, aku sangat terharu sebab dia ingat birthday aku dan jadi orang pertama pula tu! (Tapi tak tahulah angkara fb reminder ke apa! haha) Lepastu barulah mak aku dan kawan-kawan.

Aku tak pernahlah sibuk dengan fon macam haritu sekali. Ramai sangat yang wish aku tak larat nak melayan. Siap jumpa kawan-kawan sekolah rendah yang aku dah tak ingat dah. kejamm gue. 

Sebenarnya nak cerita benda lain, termasuk tajuk lain pula. Aduhai..

Aku takut sebenarnya nak jadi dewasa ni. Tak yakin diri. Mampu ke aku survive dengan dunia realiti ni. Masuk alam kerjaya, berkeluarga. Aku tak boleh bayangkan dan sungguh aku takut. 

Aku ingat lagi dulu masa kecil-kecil aku nak sangat jadi besar. (heleh, korang pun sama en.. macam aku tak tahu. hmmph!) Betullah orang kata. Bila dah besar nak jadi kecik balik. Masa kita muda, kita tak tahu lagi dunia macam mana. Sekarang bila dah besar ni haa, macam-macam tanggungjawab kita pegang. Macam-macam masalah yang timbul. Dulu, kalau masalah pun masalah apa je? Kawan baik bermasam muka, homework tak siap. Dah besar ni, dah pegang jawatan macam-macam, handle macam-macam. Barulah tahu hidup ini susah. Tapi jujurnya, aku sukakan cabaran dalam hidup, aku suka sibukkan diri. Bila takde apa-apa tu, aku mulalah malas, takde vision dan rasa banal je hidup ni.










You May Also Like

3 comments

  1. JADIKAN AGEN KAMI MENJADI FAVORIT ANDA ,
    AYOO BERGABUNG BERSAMA RIBUAN MEMBER KAMI YANG LAINNYA
    HANYA DI HTTP :// WWW.ARENA-DOMINO.COM
    BONUS ROLLINGAN TERBESAR 0,3 % SETIAP MINGGUNYA .
    Untuk keterangan lebih lanjut, segera hubungi kami di: WA : [+855]964967353

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. Haha sori lambat....btw when it comes to awk takut utk naik 18...in my opinion...its a good thing laa because we realized that being an adult. just look how our parents make decisions in their life...n same goes to us later...dan dan lagipun fasa inilah yang mana ujian kehidupan akan terserlah satu per satu...

    ReplyDelete