WELCOME 2019! : MY NEW YEAR RESOLUTIONS

by - 00:53


Hello there mates and hello 2019! 

So, it's new year! To be honest, I'm not that excited for this new year thingie for this year. I don't even know why. Puih! Berbelit lidah aku. Cakap melayu jelah. Walaupun aku tak eksaited untuk tahun baru ni, tapi aku ada rasa nak buat entry pasal azam aku untuk tahun 2019. 

Tapi kan korang, aku rasa serba salah sebenarnya. Sebab apa tahu tak? As a muslim, our new year actually is on 1 muharram. Guna kalendar islam. Bila fikir-fikir baliklah kan, betapa kuatnya pengaruh barat yang dah meracuni minda orang-orang islam, termasuklah aku sudah tewntuww! Tapi tak salah bukan kalau kita nak tetapkan azam supaya hidup kita lebih productive dan ada hala tuju untuk masa hadapan. Semua benda ada permulaannya, and maybe, this new year (masihi) akan jadi tapak aku untuk mula mencorakkan semula kehidupan aku yang penuh dengan warna warni kehidupan. Harapnya lebih bahagialah ehe


NASEHA SYAHIRA 2019 RESOLUTIONS!

  1. I want to be a better person. Akhlak yang lebih baik dan hamba tuhan yang lebih baik.
  2. Treat myself better. This is really hard for me to do it. Aku harap sangat dia yang di sisi aku masa susah dan senang, yang ubah aku jadi macam ni, yang jadi motivator aku tanpa henti, akan sentiasa ada untuk aku dan takkan tinggalkan aku. It's so hard for me to do it alone y'know? 
  3. Have my own camera! Sebab sekarang ni tengah vibe nak buat video and vlog. So, why not?
  4. Get fit! Ramai nak kurus. Aku nak fit sebab nampak cool. uyeah!
  5. Get my license. Kakak aku dah fail 3 kali. Semoga aku terus berjaya. 
  6. Further my studies in foundation > Universiti Malaya or IIUM? Alasannya nak dekat-dekat je dengan family. 
  7. Play gamelan again! Much better, masuk asuhan seni ke? ehe
  8. Urus kewangan aku dengan lebih efisien! 
  9. Berpuisi semula. Bukan senang tau, sebab perlu ada mood untuk berpuisi. Kalau tak, puisi kau tu meaningless!
Banyak lagi sebenarnya. Tapi nanti kau bosan. So. that's all for today. Bye nak tidur



You May Also Like

9 comments

  1. Apa beza resolusi dgn revolusi ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Revolusi, dalam kamus cambridge (i gigih search tau haha) maksudnya perubahan dalam pemerintahan sesebuah kerajaan a.k.a perubahan politik. Senang cerita perubahan dalam sesuatu lah.

      Resolusi, dalam cambridge juga maksudnya the process of solving or ending a problem. Macam tak kena pulak en? hahaha tapi ramai yang guna bendalah ni macam azam. emm entahlah hehe

      Delete
  2. Good luck and happy new year.

    I invite you to join my giveaway :)
    http://www.myarosli.com/2019/01/birthday-giveaway-by-mya-rosli.html

    ReplyDelete